Καφεκόπτες

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

ΚΑΦΕΣ . ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΣ- ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΦΕ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.

E-mail Print

Συνάδελφοι στα πλαίσια της ενημέρωσης και της προσπάθειας που κάνουμε προκειμένου να γίνει δικαιότερη κατανομή ως προς τον φόρο στον καφέ, και να μην καταστραφεί ο κλάδος μας, στείλαμε τα παρακάτω στις αρμόδιες υπηρεσίες, ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, και ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ε.ΦΚ ΚΑΙ Φ.Π.Α. Όλα αυτά στα πλαίσια των επαφών που έχουμε με τις άνω κρατικές υπηρεσίες και αποτελεί συνέχεια των προσπαθειών μας, ούτως ώστε να μην εφαρμοσθεί όπως ψηφίσθηκε ο άδικος νόμος για τον φόρο στον καφέ.

Τι είναι ο καφές;

Ο καφές είναι ένα γεωργικό προϊόν το οποίο ευδοκιμεί στις χώρες ανάμεσα στον

τροπικό του Αιγόκερω και τον τροπικό του Καρκίνου και δεν πρόκειται ποτέ να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα λόγω των καιρικών συνθηκών. Πρόκειται ουσιαστικά για το κουκούτσι του καρπού του καφεόδεντρου το οποίο μετά την συγκομιδή του  και την αποσάρκωση του συσκευάζεται σε σακιά των 60-70 κιλών και εξάγεται ακατέργαστο σε ωμή πράσινη μορφή σε όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να επεξεργαστεί.

Και εδώ είναι το μυστικό, στην επεξεργασία, δηλαδή στην μεταποίηση του προϊόντος.

Ο καφές καβουρδίζεται, αναμιγνύεται (χαρμάνι) και συσκευάζεται ή και  αλέθεται προκειμένου να πουληθεί στην αγορά. Σας επισυνάπτουμε σχεδιάγραμμα παραγωγής. Η χώρα μας οφείλει να στηρίξει τη μεταποίηση εντός συνόρων και όχι εκτός. Μεταποίηση σημαίνει προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας. Δεν  είμαστε  αποθηκάριοι των ξένων brands. 

 

Οι Έλληνες καφεκόπτες είμαστε από 2.500- 3000  παραδοσιακές επιχειρήσεις. Κατέχουμε το 20% της ελληνικής παραγωγής και μεταποίησης συνολικά στον ωμό πράσινο καφέ και το 40%στη παραγωγή και μεταποίηση του ελληνικού καφέ στη χώρα μας! (φρύξη-άλεση-τυποποίηση –διακίνηση.)

Το υπόλοιπο 80% της παραγωγής του ελληνικού καφέ, κατέχουν όπως είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια και σε  δεσπόζουσα θέση στην αγορά ,, δυο πολυεθνικές (-ΝΕΣΤΛΕ-Λουμίδης και ΣΑΡΑ ΛΙ- Μπράβο).

Οι επιχειρήσεις των Ελλήνων καφεκοπτών είναι εδώ και δεκαετίες (από το 1918) που ιδρύθηκε το πρώτο καφεκοπτείο στο Πειραιά, άρρηκτα συνδεδεμένες με την κουλτούρα και την παράδοση των πόλεων της χώρας ,αφού η λειτουργία τους συνεχίζεται ,μέσα και γύρω από τον ιστό τους. Αρκετές από αυτές αποτελούν ισχυρά τοπικά Brand name υψηλού βαθμού εξειδίκευσης, με πολλαπλάσια οφέλη, για τις τοπικές κοινωνίες.  

Οι καφεκόπτες μεταποιούμε τον πράσινο καφέ και φτιάχνουμε όλα τα είδη του. Ελληνικό, φίλτρου και εσπρέσο. Από αυτές οι 2000 περίπου επιχειρήσεις είναι μεικτές. Δηλαδή επεξεργάζονται πράσινο καφέ, κόβουν και πωλούν λιανικώς, τυποποιούν και πωλούν χονδρικώς σε χώρους (καφετέριες, καφέ στο χέρι ,καφενεία και άλλους χώρους εστίασης). Σερβίρουν καφέ και ροφήματα  στα καταστήματα τους (αυτή η δραστηριότητα όλο και μεγαλώνει), πωλούν άλλα συναφή είδη ,όπως ξηρούς καρπούς, ζαχαρώδη κλπ. Αρκετοί από εμάς, τοποθετούν πετρόμυλους άλεσης φρεσκοκομμένου ελληνικού καφέ (μυλαράκια) σε άλλα καταστήματα όπως μίνι μάρκετ, φούρνους, πρατήρια άρτου κλπ.

‘Οι μύλοι άλεσης φρεσκοκομμένου ελληνικού καφέ υπολογίζουμε ότι είναι περίπου 20.000.

 

Οι σύλλογοι των καφεκοπτών  ιδρύθηκαν από το 1924 σε πολλές πόλεις της χώρας, σχεδόν ταυτόχρονα με την δημιουργία των επιχειρήσεων μας. Από τότε μέχρι και σήμερα  υπάρχουν και αγωνίζονται , για την υποστήριξη και την εξάπλωση του προϊόντος και την βιωσιμότητα του κλάδου μας. Δύο σημαντικές αλλαγές σημειώνονται τα τελευταία χρόνια. Πρώτον, η ενοποίηση των συλλόγων καφεκοπτών με το σωματείο των βιοτεχνών/τοποθέτησης καφεκοπτικών μηχανήματων (μυλαράκια), έπειτα από την ύπαρξη ανάγκης της ίδιας της κοινωνίας και του καταναλωτικού κοινού, ώστε σε κάθε γωνιά της χώρας, ο καταναλωτής να απολαμβάνει φρεσκοκομμένο, φρεσκοκαβουρδισμένο ελληνικό καφέ, που αλέθεται παρουσία του πελάτη, εκείνη την ώρα. Και δεύτερον η δημιουργία πολλών σημείων πώλησης παρασκευασμένων καφέδων, αφού ο νόμος τα τελευταία χρόνια  έδωσε το αυτονόητο δικαίωμα μετά από παρέμβαση των συλλόγων μας να σερβίρεται ο καφές και στα καφεκοπτεία,  ανοίγοντας το επάγγελμα και προσφέροντας θέσεις εργασίας σε χιλιάδες εργαζόμενους.




Τι γίνεται όμως στην Ελληνική αγορά του καφέ;

 

Η Ελληνική αγορά χωρίζεται σε τρεις βασικές κατηγορίες.

  1. Το σουπερμάρκετ, 2. το καφεκοπτείο και 3. την καφεστίαση.

Στο σουπερμάρκετ ο καφές φίλτρου εισάγεται καβουρντισμένος σχεδόν εξ’ ολοκλήρου, ο ελληνικός παράγεται στην Ελλάδα κυρίως από εμάς και τα δυο μεγάλα εργοστάσια , όπως είπαμε,  και ο εσπρέσο εισάγεται στο μεγαλύτερο ποσοστό ενδοκοινοτικά. 

 

Στον αντίποδα αυτών, το παραδοσιακό  καφεκοπτείο κρατά την  διαχρονική του αξία σε ποιότητα και με μεγάλες προσπάθειες  από τους  Έλληνες καφεκόπτες διαρκώς εξελίσσεται σ΄ όλα τα είδη του καφέ. Τα καφεκοπτεία και οι βιοτεχνίες στην Ελλάδα απασχολούν πάνω από 8000 εργαζόμενους, μιλάμε για ένα σημαντικό αριθμό . Πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους άλλους κλάδους που αλληλοσυνδέονται με τα καφεκοπτεία, όπως κατασκευαστές καφεκοπτικών  μηνανημάτων ,κατασκευαστές και χαράκτες πέτρας, υλικά και μηχανήματα συσκευασίας, μηχανολογικός εξοπλισμός κ.α.

Στην καφεστίαση όπου κυριαρχεί ο εσπρέσο το μεγαλύτερο μερίδιο το κατέχουν οι εισαγόμενοι Ιταλικοί καφέδες αν και τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι Ελληνικές εταιρίες έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιό τους με συνεχώς αυξητική τάση. Πρέπει να σημειώσουμε ότι  οι Έλληνες επαγγελματίες και τα προϊόντα τους έχουν αποσπάσει παγκόσμιες διακρίσεις σε παγκόσμιους διαγωνισμούς καφέ με αποκορύφωμα το Best CoffeeNation το 2011, 2012, 2014. Τα σημεία ho.re.ca. εκτιμούμε ότι είναι περίπου 70,000 ανά την Ελλάδα απασχολώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

 

Επεξεργασία και μυστικά του καφέ

Ο καφές πράσινος επεξεργάζεται σε ένα ή και περισσότερα στάδια.

Όπως ωρίμανση, πρόφρυξη ,αποφλοίωση , ηρεμία ,επαναφορά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος ,τελική φρύξη, σ’ άλλη καμπύλη θερμοκρασιών και τεχνικές (μυστικά),ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες ,και εποχές ,και άλλες τεχνικές για να φτάσουμε στο ποιοτικό και γευστικό αποτέλεσμα ανάλογα με το είδος του καφέ και χαρμάνια που φτιάχνουμε.

Αξίζει να πούμε εδώ ότι τα δενδρύλλια του καφέ είναι δύο .Κοφέα  Αράμπικα και  Κοφέα Ρομπούστα. Το μεγαλείο αυτού του καρπού είναι ότι ανάλογα με το σε ποια χώρα φύεται, σε πιο υψόμετρό και τις  μικροσυνθήκες της περιοχής που επικρατούν, καθώς και το πώς ο αγρότης  αλλά και ο καφεκόπτης συμπεριφέρεται σε αυτό τον καρπό, βγάζει και διαφορετικές γεύσεις στο τελικό  προϊόν.

Στη σύγχρονο πολυπολιτισμικό κόσμο ταίριαξε λοιπόν απόλυτα η πολυγευστικότητα αυτού του καρπού ,με  την ανάγκη του  σύγχρονου ανθρώπου για καφεΐνη. Στη χώρα μας πρώτος σε επεξεργασία είναι ο ελληνικός καφές. Ο ελληνικός καφές έχει διαφορές από άλλους κονιορτοποιημένους καφέδες όπως  τούρκικος , αραβικός κλπ (πχ γίνεται ψυχρή κοπή σε πετρόμυλο). Ο ελληνικός καφές  είναι ο μοναδικός καφές που ξεχωρίζει από τους άλλους κονιορτοποιημένους για το μελένιο του χρώμα και την παραδοσιακή ελληνική του γεύση, που εδώ και έναν αιώνα πίνουμε και του αξίζει να γίνει «Εθνικό Προϊόν» , εφ΄ όσον κατέχει  όλες τις προϋποθέσεις που βάζει η ΕΕ. Του αξίζει  να γίνει ένα  δυνατό εξαγώγιμο προϊόν. Χρειάζεται όμως υποστήριξη τόσο από την πολιτεία και το κράτος όσο και από άλλους φορείς.

Οι ποικιλίες που φτιάχνεται ο ελληνικός καφές ,είναι κυρίως Ρίο Βραζιλίας που η τιμή του είναι σήμερα από 2,2-2,8 το κιλό. Η ποικιλία  Ρομπούστα που είναι απαραίτητη στο χαρμάνι μας, λόγω της υψηλής της περιεκτικότητας σε καφεΐνη και έλαια, κοστίζει από 2,30-2,60.

Οι καφέδες αράμπικα χρησιμοποιούνται λιγότερο για τον ελληνικό καφέ και κυρίως για τον εσπρέσο και το φίλτρου κάνουν από 5-5,5 ευρώ το κιλό.

 

Διαμόρφωση κόστους επεξεργασίας

Ο πράσινος καφές κατά την διαδικασία της επεξεργασίας, της δειγματοληψίας, της προφρύξης , της φρύξης, αποφλοίωσης, κοπής  και τυποποίησης χάνει έως και το 30% του αρχικού του βάρους. Τα έξοδα επεξεργασίας του (όπως εργατικά –ρεύματα -γκάζι-κτιριακά-κόστος χρήματος-δάνεια) ανεβαίνουν : πάνω από 80% με τα 2 ευρώ φόρο κατά την αγορά του, ενσωμάτωση του ειδικού φόρου στο τζίρο μας ,άρα φόρο στο φόρο, αλλαγή ασφαλιστικής και φορολογικής κατηγορίας ,άρα και αύξηση ασφαλιστικών εισφορών ,λόγω αύξησης του τζίρου ,αναλώσιμα, υλικά συσκευασίας, ΦΠΑ αυξημένο κλπ το τελικό προϊόν, θα επιβαρυνθεί από + 4,5 ευρώ και πάνω. Άρα το τελικό κόστος του ελληνικού καφέ θα αυξηθεί στο διπλάσιο, ενώ ο εσπρέσο και ο φίλτρου θα αυξηθούν περίπου 60%.

Αντίθετα, ο εισαγόμενος έτοιμος πακεταρισμένος καφές - τελικό προϊόν- που περίπου εισάγεται με 9-10 ευρώ το κιλό, μπαίνοντας ειδικός φόρος 3 ευρώ είναι αύξηση 30% στο κιλό .

Είναι άνισο το ελληνικό προϊόν να έχει τρεις φορές παραπάνω φόρο, από το εισαγόμενο..

Έχει ο Έλληνας παραγωγός τα ίδια έξοδα παραγωγής σε σύγκριση με τον Ιταλό ή με μια πολυεθνική;

Σίγουρα όχι, γιατί:

α) οι Ιταλοί ή οι πολυεθνικές παράγουν τεράστιες ποσότητες, εξάγουν σε δεκάδες χώρες, οπότε το κόστος ανά κιλό είναι πολύ μικρό,

Γνωρίζουμε πως οι μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες καφέ(κυρίως εσπρέσο –φίλτρου) την παραγωγική τους διαδικασία την έχουν για ένα μόνο μήνα το χρόνο όπου παρασκευάζουν όλους τους καφέδες με την μία και μετά κλείνουν την παραγωγή τους και το μόνο κόστος που έχουν είναι η διακίνηση του προϊόντος  και μάλιστα χωρίς δασμούς και ΦΠΑ, μέσα στην Ε.Ε.

β) Η ποιότητά πρώτης ύλης είναι κατά 80 με 90% κατώτερη

γ) δεν έχουν την ίδια φορολογία και εισφορές με εμάς

δ) το κόστος αποσβέσεων είναι πολύ μικρότερο

ε) ο αντιπρόσωπος τους ή το υποκατάστημα στην Ελλάδα δεν πληρώνει τον ΦΠΑ μετρητά στο τελωνείο όπως εμείς, αλλά τον αποδίδει στο τέλος του επομένου μήνα

ζ) το προσωπικό τους είναι περιορισμένο καθώς δεν έχουν παραγωγή.



Τι γίνεται με τα αποθέματα

Οι πολυεθνικές ή οι αντιπρόσωποι έχουν εύκολα την δυνατότητα να έχουν μεγάλες ποσότητες σε στοκ για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους για έξι μήνες με έναν χρόνο από την εφαρμογή του ΕΦΚ. Ήδη είναι γνωστό, στην αγορά του κλάδου ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις στοκάρουν καφέ.

Εμείς οι καφεκόπτες δεν έχουμε ούτε τα κεφάλαια ούτε την πίστωση από τους εισαγωγείς πόσο δε, από τους παραγωγούς ώμου καφέ, οι οποίοι πληρώνονται μετρητοίς κατά την φόρτωση του πλοίου. Αυτό το διάστημα είναι υπέρ αρκετό για να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς και εκμεταλλευόμενοι το πλεονέκτημα τους να μας ρίξουν έκτος ανταγωνισμού. Πρέπει οι αποθήκες τους και το εμπόρευμα τους να φορολογηθεί. 

 

Εξαγωγές

Στις εξαγωγές ο ΕΦΚ πρέπει να επιστρέφεται ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί στις τιμές.

 

Μερίδα ή παστίλια.

Η μερίδα ή η παστίλια ή οποία είναι η πιο ακριβή έχει ΕΦΚ. Αν ο εσπρέσο σε κόκκο έχει τιμή από 10 με 30 ευρώ το κιλό η παστίλια της Nespresso έχει από 60 με 80 ευρώ το κιλό.

 

Λαθρεμπόριο

Το λαθρεμπόριο θα ακμάσει γιατί ο ΕΦΚ είναι υψηλός και τα λεφτά είναι πολλά. Πως θα μπορέσουμε να τον πατάξουμε?

 

Κοστολόγια

Στην καφετέρια ένα κιλό καφέ βγάζει περίπου 50 μερίδες ροφημάτων. Ένας πρόχειρος υπολογισμός δείχνει ότι υπάρχει μόνο 10 λεπτά επιβάρυνση ανά ρόφημα. Δεν είναι όμως αυτή η πραγματικότητα γιατί η καφετέρια παρασκευάζει δεν παράγει. Η παραγωγή γίνεται σε άλλη κλίμακα δηλ. η μικρότερη παραγγελία για τα καφεκοπτεία είναι μια παλέτα.

 

Επίσης  το κόστος του ΦΠΑ στον κλάδο μας έχει αυξηθεί από 13% σε 23% και τέλος σε 24%. Έχουμε μεγάλη αύξηση ΦΠΑ και αποδίδουμε εδώ και ένα χρόνο σχεδόν το διπλάσιο. Αυτό έχει στερεύσει την ρευστότητα και τα περιθώρια πίστωσης. Αν υπολογίσουμε  τώρα τον ΕΦΚ 2.0 ευρώ  αύξηση της πρώτης ύλης  θα επιβαρύνει επιπλέον  τα κοστολόγια μας και την ρευστότητά μας.

 

Όταν αυξάνεται η πρώτη ύλη κατά 100% ή ακόμα και 50% τα κοστολόγια διαφοροποιούνται αυξητικά. Πρέπει να εξοικονομήσεις κεφάλαια από αλλού για να χρηματοδοτήσεις την αύξηση του κόστους της πρώτης ύλης.

Απο πού να εξοικονομήσουμε κεφάλαια? Ήδη οι φόροι που πληρώνουμε είναι πολύ υψηλοί και γενικά αγωνιζόμαστε για να είμαστε τυπικοί στις υποχρεώσεις μας.

 

Η καφετέρια

Η καφετέρια σήμερα δοκιμάζεται σκληρά. Έχει πολύ υψηλά πάγια έξοδα, όπως ακριβά νοίκια και τεράστιο κόστος μισθοδοσίας. Πρέπει να έχει ίσως το υψηλότερο κόστος εργασίας διότι έχει μεγάλα ωράρια με διπλές ή τριπλές βάρδιες. Έχει μειωθεί η δουλειά τους όπως και θα συνεχίσει να μειώνεται. Όποτε, είναι πολύ πιθανόν η καφετέρια να αγοράσει λιγότερο ποιοτικά και φθηνότερα εισαγόμενα χαρμάνια, όπως εδώ και πολύ καιρό δουλεύουν τα take away καφέ (καφέ πλαστικού στο χέρι). Χαρμάνια τα οποία έχουν αποτυχημένη επεξεργασία και αρκετούς μήνες πριν τα οποία μέχρι να φτάσουν στην Ελλάδα έχουν λαδωθεί και οξειδωθεί.

 

Ύψος φόρου σε σχέση με άλλες χώρες

Γιατί ο φόρος είναι τόσο υψηλός; Στον πίνακα που σας επισυνάπτουμε ο υψηλότερος είναι στην Δανία και Κροατία 80 λεπτά και ακολουθεί το Βέλγιο με 19 λεπτά. Πραγματικά ο φόρος 2 ευρώ δεν έχει λογική και είναι πολύ υψηλός, όπως σας εξηγήσαμε παραπάνω.

Σας έχουμε παραδώσει ένα πίνακα με τα μεγέθη εισαγόμενου πράσινου καφέ και εισαγόμενου ψημένου. Στη συνάντησή μας είπατε ότι περιμένετε επίσημα νούμερα. Είναι πολύ ενδιαφέρον να διασταυρωθούν με τα δικά μας ώστε να εκτιμηθεί το συνολικό ποσό που μπορεί να εισπραχθεί μέσω του ΕΦΚ.  Ο στόχος υπερκαλύπτεται, όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία. Άρα ο ΕΦΚ στο πράσινο καφέ πρέπει να μειωθεί δραστικά ,ώστε να είναι διαχειρήσιμος από τις βιοτεχνίες μας και ισότιμος με το φόρο του έτοιμου εισαγόμενου καφέ.

Είναι δεδομένο ότι κάθε νέο φορολογικό μέτρο που ανακοινώνεται στη χώρα μας έχει άμεσο αντίκτυπο στην Ελληνική επιχειρηματικότητα και το αποτύπωμά του στους εισαγωγείς ωμού καφέ’

Από τη στιγμή όμως που έχει ληφθεί η πολιτική απόφαση και ο ΕΦΚ θα ισχύσει από 1/1/17 πρέπει να μην διαταράξουμε τη λειτουργία της αγοράς και να μην αλλάξουν οι ισορροπίες εις βάρος του Έλληνα μικρού και μεσαίου βιοτέχνη.

 

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή ο φόρος στον πράσινο καφέ γιατί…

-θα κάνει το προϊόν μας ακριβό και μη ανταγωνίσιμο με το εισαγόμενο

- θα αλλάξει  το περιβάλλον  του ,αφού θα χαθούν βιοτεχνίες

-θα φύγουν επιχειρήσεις σε άλλες χώρες

-Θα χαθούν θέσεις εργασίας

-Θα δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος  και κίνητρα λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής

-Θα εμφανιστούν επιχειρήσεις  που θα παράγουν τον ελληνικό καφέ στη Γερμανία και στην Κίνα  κτλ

 

Και μιλάμε για ένα είδος που ο ειδικός φόρος μπαίνει στη πρώτη ύλη

Γιατί μπορεί ο ειδικός φόρος να εφαρμόστηκε στα κρασιά ,αλλά δεν εφαρμόστηκε στο σταφύλι.  Στις μπύρες δεν εφαρμόστηκε στο κριθάρι ή στη βύνη, που είναι η πρώτη ύλη.

Εδώ σε εμάς συμβαίνει  ο φόρος και μάλιστα αυτού του ύψους που περιγράψαμε ,να μπαίνει στην πρώτη ύλη, το σπυρί,στον ωμό πράσινο καφέ.



Η παραγωγή και η επεξεργασία του ελληνικού καφέ  είναι απαραίτητο να παραμείνει στη χώρα μας

Ένα  παραδοσιακό  προϊόν που για σχεδόν ένα αιώνα παρασκευάζεται από μικρούς βιοτέχνες, με αυτά τα κόστη θα είναι δυσβάστακτο για την μικρή οικογενειακή επιχείρηση να το παράγει πλέον.

Θα αναγκαστούμε μια τεχνογνωσία που βρήκαμε από τους παππούδες μας, την εξελίξαμε  και αισιοδοξούσαμε να την δώσουμε στα παιδιά μας να την εγκαταλείψουμε.

Θα αναγκαστούμε ,την ελπίδα και τους αγώνες των παλαιότερων γενεών καφεκοπτών, να χαρακτηριστεί ο ελληνικός καφές  που παράγεται από τους Έλληνες βιοτέχνες προϊόν ΠΟΠ να την εγκαταλείψουμε, και να οδηγηθούμε στο κλείσιμο των επιχειρήσεων μας.

Θα αναγκαστούμε να αγοράζουμε έτοιμο ψημένο το προϊόν για να επιβιώσουμε Θα αναγκαστούμε  να μεταλλάξουμε τις επιχειρήσεις μας ,από  βιοτεχνίες σε απλά καταστήματα λιανικής σε καφετέριες και σε μπακάλικα.

Οι μικροί, εμείς, κινδυνεύουμε με αφανισμό και οι μεγάλοι ,θα εισχωρήσουν στο κομμάτι  της συνολικής παραγωγής που κρατούσαμε τόσα χρόνια και μαζί με αυτό τις ισορροπίες στο κομμάτι της παράγωγής του ελληνικού καφέ, στην χώρα μας.

Προτάσεις

Ο ελληνικός καφεκοπτικός κλάδος έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την διαμόρφωση του Ειδικού φόρου, έτσι ώστε και τα χρήματα που πρέπει να εισπραχθούν, από το προϊόν να εισπραχθούν και με το παραπάνω και η μετάβαση στο καινούργιο φορολογικό καθεστώς του προϊόντος να γίνει σταδιακά για τις μικρές βιοτεχνικές επιχειρήσεις, χωρίς να πληγούν άμεσα και ανεπανόρθωτα.

Ότι αφορά τα αποθέματα που συγκεντρώνουν ήδη οι μεγάλοι εισαγωγείς και μεγάλες επιχειρήσεις   πρέπει να υπάρχει κάποια προστασία από την πολιτεία ,προς τους μικρούς που αδυνατούν να στοκάρουν προϊόν. Ευελπιστώντας στη καλή σας πρόθεση ,για διάλογο με προσανατολισμό στη λύση με το καλύτερο δυνατόν τρόπο τόσο για την χώρα μας όσο για τον κλάδο και το προϊόν μας ,περιμένουμε την επόμενη συνάντηση .

‘Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ που καταγράφουν  τις εισαγωγές καφέ ανά κατηγορία προϊόντος από το 2010 ε ως το 2014 στην αγορά και εφόσον εφαρμοστεί ο νόμος ως έχει θα δούμε στο τέλος ότι¨.

1) Στιγμιαίος  - εκχυλίσματα - αποστάγματα με βάση τον καφέ - παρασκευάσματα  με βάση       τα εκχυλίσματα καφέ - αλλα παρασκευάσματα με βάση τον καφέ.

12.641 τόνοι με 4 ευρώ ΕΦΚ=50,5εκατομμύρια ευρω

2) Εσπρέσο και Φίλτρου 11.036 τόνοι με 3 ευρώ ΕΦΚ=33,2 εκατομμύρια ευρώ

3) Ωμός άφρυκτος καφές 30.157 τόνοι (6.329 τόνοι που επανεξάγονται)=25.000τόνοι με 2       ευρώ =50 εκατομμύρια ευρώ.

Σύνολο είσπραξης ΕΦΚ  133.20 εκατομμύρια ευρώ.

Αν προσθέσουμε και τον ΦΠΑ 24% ήτοι 32 εκατομμύρια περίπου ,θα έχουμε τελικό εισπράξιμο ποσό 165 ,2 εκατομμύρια ευρώ.

Επειδή έχει γίνει λάθος μάλλον κοστολόγηση και επειδή ο δημοσιονομικός στόχος που απορρέει από το νόμο με βάση το φόρο για τον καφέ είναι 62 εκατομμύρια ευρώ θα πρέπει να μειωθεί δραστικά η φορολόγηση του καφέ, ιδιαίτερα στον ωμό- άφρυκτο.

Για αυτό ,για την διατήρηση και ανάπτυξη του κλάδου σε υγιή βάση αποφεύγοντας τα χειρότερα, όπως φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο ,θα πρέπει πέρα από την δραστική μείωση του φόρου, να αποφύγετε τον φόρο στη πρώτη ύλη, να αξιολογήσετε καλύτερα τα προβλήματα που δημιουργούνται σε μας και να αποδώσετε τα δίκαια.

Εισαγωγείς  ωμού άφρυκτου καφέ

Σας αναφέρουμε ότι με τις πρροτάσεις του συνδέσμου μας συντάσσονται  και οι εισαγωγείς ωμού καφέ.

Τηλ , επικοινωνίας με τους εισαγωγείς 694414606 κυρ. ΡΟΥΠΑΣ



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΦΕΚΟΠΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΦΕΚΟΠΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

 

Για το Δ.Σ              Αναστασίου Σπύρος  τηλ  6944395723

                              Κατράκης Γεώργιος  τηλ  6944-908472  ,210 4934 162

                              Παύλου Ευσταθία     τηλ   6983691477  

The free javascript unpacker is the best way to deobfuscate unreadable JS files.